söndag 22 november 2009

Bangkok

Så har vi då äntligen rest bort från detta trista höstväder i Sverige, för att njuta av äventyret i varmare länder.

och med mitt ressällskap (Inger) är det alltid ett äventyr
efter en resa på ungefär 24 timmar med sömn hmm,hmm kommer vi till Bangkok,
skall vi ta samma hotell vi brukar ha eller kanske satsa på något annat , staden är ju stor, runt 10 milj
vi bestämmer resa till khao san ( backpackerområdet)
tar in på närmaste hotell bara för att få sova någon timme,
jag vaknar av att dörren öppnas,och ser Inger i dörrspringan, frågar vad gör du??
skall på toan, men du är ju på väg ut i hotellorridoren, hoops!
trodde jag var hemma
ja det blir en rejäl omställning, man är trött bytt miljö, fått svårt att skilja på morgon och kväll.
så det var bara acceptera situationen.
något dygn senare efter 2 hotellbyten samt en massa sömn har vi äntligen kommit tillrätta
så det var bara att gå ut fixa lite luftigare kläder för överkroppen

så plötsligt ser jag ett bekant ansikte!
han reagrerar, jo men visst vi träffades ju i Ho Chi MIn City för nästan ett år sedan

Världen är trots allt liten
Inger blev då utbjuden på en heldag av hans hustru
och det visade sig ju vara ett besök på en jättestor marknad,
jo du!
det var fel person att överraska med något sådant
marknader ligger liksom inte högt på önskelistan där (som tur är)

Inga kommentarer: