onsdag 23 februari 2011

Begravning

Så blev det dags för begravningsakt i korsets kapell i Karlstad
Det var välbesökt, min mor hade många vänner som fortfarande är vid liv,
Det kan vara svårt annars i denna aktningsvärda ålder, hon dog ju dagen innan hon skulle fyllt 91, dessutom skulle de om far levat firat 70 årig bröllopsdag
Visst blev det ett fint avsked,
min syster Laila och jag försökte välja musik till begravningen,
vi bestämde oss,
kommer till mors lägenhet,
finner ett papper där mor skrivit ner nästan exakt det vi tagit ut i musik, hon hade tydligen förberett, lite
Akten avslutades med buffé på scandic Borgmästarholmen i Karlstad,
Mycket lyckat
Sedan var det att försöka samla ihop det som skulle med till Spanien, vi reste ju med buss till Stockholm Arlanda, på natten för att flyga till Alicante tidigt morgonen därpå
Du kan tro det har varit en häktisk tid i Karlstad kallt som bara den,
även värmesystemet i huset hade frusit sönder,
så det blev att med elvärmare och gasolkamin försöka hålla drägligt inomhusklimat h
vi klarade + 17 grader,
1 toalett var användbar (tror jag)
Har inte kikat under huset,
vi har diskat i tvättstället, samt tvättat lite kläder på samma ställe,
det går om man bara inte tappar fattningen
så nu blir det skönt att återvända till värmen, slippa kylan och den torra luften,
nu kan man snart snyta sig utan att först spreja näsan med sesamolja
mina slemhinnor tål inte den torra luften, vilket innebär att då jag snyter mig störtblöder jag
så du kan tro jag längtar tillbaka till värmen

Inga kommentarer: