måndag 22 december 2008

Så har vi då inhandlat biljett för återresan till Bangkok, det blir buss kl 13.00 den 23:e dec
så nära julafton man kan komma faktiskt.
skönt att slippa detta med snö samt all hysteri runt denna högtid som är så fjärran från det den en gång var.
så för vår del blir det busstransfer till Bkk för att se vad man kan hitta på där.
här i Hua hin har det varit som vanligt, på vår resa, finns inget som inte kan hända,
hotell fick vi ju så klart omgående, bara traska runt för att,finna ett passande boende,
London bar guesthouse, ”föll oss på läppen” tv, toa/dusch fläkt och kylskåp,således det man kan kräva för 400 Bath, vi kunde lägga ytterligare 100 Bath för AC, men vi har vistats här så länge att man inte är i så stort behov av denna facilitet,
visst tre våningar upp från denna hårt trafikerade gränd i ”gamla stan” ovanpå baren, egentligen ovanligt tyst, vi hade tänkt byta hotell efter någon natt men det är ett mysigt ställe,med trevlig personal, så varför byta?
tvättpåsen tar barflickorna hand om, för att dra till närmsta tvätt med, och så vidare, service får vi verkligen.

Efter en härlig tur på stranden, faktiskt första doppet i havet under 1,5 månad avslutades dagen med en visit på Hilton hotel, vi ville ju se hur omgivningern såg ut, och den högsta byggnaden i vår närhet var detta hotell,
så nerkommen till bottenvåningen efter en hisnande färd med denna moderna utanpåliggande hiss efter utflykten, blir vi plötsligt invinkade till hotellets bar, där det dansades förfullt till levande orkester, och så klart blir vi placerade i soffa längst fram mot scenen, ok bara hänga med så klart:
men inte gick det att dansa i strandskor, de satt ju fast i det välpolerade dansgolvet. så det var bara sparka av sig, fösa damen runt iklädd mina medfödda med åren valkiga lädersulor
så kommer man fram till den tidpunkt då det är dags att ”låta sitt vatten” ja du vet dessa enorma entrèer på sådana hotell, man behöver nästan karta för att orientera sig, dessutom finns så klart vatten överallt fontäner, vattenspeglar, etc, så då uppdraget slutförts var det bara för mig att hitta närmsta väg tillbaka till dansen och sällskapet, med sikte på det eftertraktade dansgolvet tar jag långa liv nerför trappan ut över det spegelblanka golvet, som till min fasa bara försvinner under mina fötter, våt blev jag dessutom, vakterna rusade fram för att hjälpa mig upp, de kanske trodde jag var en försmådd danskavaljer som skulle ta sig av daga i hotellets inomhusfontän,
snopen och våt en bit upp på byxorna återvänder jag till ett muntert sällskap.
ja visst har jag fått höra lite om mina förehavanden men det kan man väl bjuda på då!
jo du det finns mycket att berätta om detta äventyr, exempelvis som att man blir våt om fötterna då man skall borsta tanden, eller att man får använda papperskorgen att tvätta kläderna i,
jo då kul är det likväl.

jag vill verkligen tacka de inblandade för en oförglömlig vistelse i Hua Hin.

lite bilder http://picasaweb.google.com/Conny.Bjork/20081222

Inga kommentarer: