fredag 8 april 2011

Fredag 8 april

det är jäklar i mig inte klokt!

här sitter vi i skuggan under markisen, inne går inte att vara  ute är det +30 i skuggan, vindstilla,
jag har letat fram fläkten vi haft med oss, den var en gudagåva just nu

nätterna är lite kyligare, som tur är, vi är ju inte vana vid värmen ännu
Campen är tyst och lugn, inte så många campare, de flesta verkar bo i Spanien

vi tänker stanna ett dygn till så vi tar fram köksbänken, "pannan" jag köpt, samt kokplattan

här är mycket sand/grus att vara på så det blev att rulla ut den "gröna mattan", så vi kan gå barfota utanför bilen,
dessutom drar man inte in halva Spanien i bilen.


men det börjar bli duktigt varmt redan under förmiddagen, så korka upp ett par, lite svalare pílsner, som är tänkta avnjutas i skuggan

Hej!
är ni från Sverige?
en gråhårig kille utan hår mot himlen, tilltalar oss
Hej!
inte ofta man hör Svenska här, Ikke Svensk jag kan Norska säger han, jag har varit här en natt nu skall dra vidare hälsar bara på en av mina döttrar som är här för att träna rodd för Oxford
Bor du i Norge?
nej  Perth i Australien, jag heter Cedric är född i England har bott 16 år i Norge, samt ett antal år i Afrika, nu bor jag i Australien, men jobbar sedan en tid tillbaka i Kina vid Mongoliet, jag har ett jättekul jobb jobbar som geolog ofta åt oljeindustrin
en av mina döttrar är Advokat, den andra som tränar rodd här är forskare
spännande,

Sover du i den lilla bilen? nej förtusan den har jag hyrt bara för att enklare kunna hälsa på min dotter här
jag bor i tältet,
jo du ett  enmanstält
jag måste ju tänka på vikten, säger han, jag har ett gasolkök som väger,
 jag har för mig han sa 20 gram

nu börjar man bli nyfiken på allvar,
sätt dig ta en pilsner nu skall vi prata.

Tack gärna, jag är inte så duktig på Svenska men det skall nog gå bra säger han
jag har gått hit

vadå?
gått,

ja från Malaga!
det har tagit en månad,
så övernattar jag oftast i skogen med tältet, men jag behöver ju tvätta,
handla lite ibland så det kan bli någon Camping eller värdshus efter vägen

som geolog är jag mycket naturintresserad

han berättar att han ensam traskat i Franska alplandskapet och många andra ställen
han brukar ensam vandra några månader varje år

är du pensionerad nu blir följdfrågan, en sån som jag blir aldrig pensionär,
och jag förstår exakt hur han menar
jobbet är livet livet är jobbet

i skrivande stund är här +34 grader i skuggan, nu är det hett kan du tro, tur vi har fläkten och el
nu måste jag avsluta för att gå till duschen, kanske blir det en tur till sjön, men jag tror det är för kallt för en sådan badkruka som jag

jag tog en cykeltur till sjön, vackert som bara den man ser säkert botten på 10 meters djup
jag kan inte se badstränder här men en massa kallbadhus
kanske är detta någon sorts kurort, jag får kolla det

hittar tyvärr inga upgifter om orten annat än den är historiskt intressant

i Värmland bor 16 p/m2  här bor 129 p/m2
tänkvärt
här följer några bilder från orten
Här tränar Cedrics dotter rodd
Huvva så hett det blev fläkten kom fram



>

Inga kommentarer: