torsdag 7 april 2011

Torsdag 7 april

lite svårt att sova har det varit, måste jag tillstå,
reser vi i morgon, eller tillstöter det något
05.00
är du vaken,?

hmm!

Inger säger,
jag kan inte sova , skall vi höra på radio

visst, frukosten dukas ju inte upp förrän kl 07.00

datorn startas, radion repeterar nyheterna, Inger somnar om.

jo du, så kan det vara

Det är ju inte så långt kvar på natten, så man kan väl invänta morgonduschen

jag kommer osökt,  att tänka på "grannen" vi hade på någon campingplats,
han var född och uppväxt i Danmark

har du amalgam i käften?
jo det har väl de flesta i min ålder!

ta bort det!

jag har varit sjuk i många år, ingen i mitt hemland har fattat,
så reser jag  till Tyskland,
där får jag veta att jag är kvicksilverförgiftad
mina tänder är rensade från giftet, men de tror det kommer att ta 3 år innan  det blir någon förrändring
nu är jag hänvisad till tält boende, kan inte ens övernatta i min egen bil
om den inte saneras var dag.


jo du visst träffar man många spännande människor

å andra sidan!

Djur är väldigt speciella, de känner om något är på gång

"Pyret" är helt tokig denna morgon, hoppar runt gläfser,
det verkar som hon vet att det är dags för fortsättning vår resa

det blir att "smyga med",
några skinkskivor från frukost-bordet till henne,
hon äter ju inte så mycket, men du kan tro det uppskattas

vi har ju varit borta en evighet tycker hon , och kommer tillbaka,
med det hon tycker bäst om i dag (skinka)

att gå ner till verkstaden var inga problem, det var hög svansföring som gällde,
nu följer ni mig, verkar hon tänka

vi hinner ju inte med den sista biten hon rusar iväg in till "Gemma" den kvinnliga kundmottagaren,
som har hund själv.

bilen är klar, bara betala,lasta in,
snälla ni,säger Gemma,

hälsa på om ni får vägarna förbi någon gång i framtiden,

visst det skall vi göra!

du kan tro det var skönt att vrida startnyckeln,
höra Fiaten snurra igång, jäklar så tyst den är!
jo du!
kanske kan vi ta igen motorbytet på insparade hörselproppar

nu kan vi rent av  höra på bilradion, som nästan aldrig varit använd,
Bilradio och hörselproppar är ingen bra kombination kan jag lova.

så nu väntar "compact living" igen.

bara programera en nyuppdaterad "Garmin" (GPS) och dra vidare in i framtiden.

vill du uppleva världen skall du skaffa dig en sådan, vi sökte en Camping, hamnade på en bevakad golfbana,
vakterna funderade på vad vi hade där att göra, det var bara peka på navigatorn snurra runt huvudet , så möts man av ett förstående leende.

Vi kommer till ställen man aldrig har tänkt sig besöka, så visst är det kul,
vi har ju tid att disponera,
vägarna vi rest på är bara farbara i en riktning, så vid möten måste någon backa till närmsta möjliga mötesplats,
i allmänhet får vi företräde,
 vi är ju oftast störst

just nu befinner vi oss på en camping i Spanien
nära gränsen till Frankrike,

vi får ta reda på var vi beifinner oss under morgondagen,

en liten mysig sjö mellan höga berg, ortnamnet börjar på B tror jag,
här finns mest folk från Barcelona, som har problem med sina lungor,
enligt en granne som behärskar några Engelska fraser

så vi stannar nog till här i solskenet  något dygn

Inger,
har lyckats rikta in antennen till vårt Internet,
Campens egen internetuppkoppling är ju som vanligt! - - - -

det blir inget åka av i morgon så "korka" upp en  Alsinac brut nature reserva,
lite grovstrimlad hårdost, samt Aceitunas rellenas de anchoa
(goda oliver)
några kex,
lite mögelost att möta med
tända några stearinljus, bara njuta av livet,
det är "gött det"

En av anledningarna att vi stannade på en Camp var att  ( återladda blybatterierna)

vi har fortfarande närmare 300 mil att resa  innan vi är "i hamn"
så visst gäller det att preparera!

Inga kommentarer: