lördag 17 januari 2015

Alaska


Hej,
jag är född i Texas, bor numera i Alaska, men pensionerad,
så jag får min check var månad,
visst har man det bra.

Vår vitskäggige granne precenterade sig

jag får en motorcykel i morgon, så jag kan röra mig lite,
det är 2 år sedan jag körde vänstertrafik, men det skall väl gå bra nu med, hoppas jag


Det blev en liten pratstud att fördriva tiden med.
                

Melodikrysset bommade jag denna gång, 
som vanligt satt jag med kryssrutan utskriven, klockan blev 16.00 (lokal tid)

internet fungerar inte, 

ingen finner värdinnan, 
kanske hon sover eller befinner sig på någon bönestund, 
det är endast hon som pratar lite Engelska,

nåja, det blir att vänta
jag vill ju gärna lösa krysset i realtid, 
spela upp det senare kan jag så klart, men jag tycker inte det blir samma sak 

Inte är det så viktigt heller





kamerabilderna från hemmet ser faktiskt riktigt inbjudande ut här i värmen 
så visst känns det dags att återvända

få frysa lite  andas "frisk" luft, dricka vatten ur kranen



Det blev en tur till marknaden, denna eftermiddag

inhandla lite frukt
att förgylla morgonmålets ny- wokade kycklingvingar med


Jag brukar ta motorcykeln till butiken, runt 06.30 då  vagnen med kycklingdelar visar sitt utbud, på parkeringen, 
så även denna tidiga morgonstund

Du betalade för mycket i går!
så du får tillbaka pengar av mig i dag säger tjejen.
dessutom bjuder jag dig på en extra kycklingbit

Visst känns det betryggande

men samtidigt,blir man 
bestulen på en hjälm, samt en billig laddare, vilka glömts kvar utanför dörren en natt  

Jo du!
det är ingen skillnad 
folk "roffar" åt sig, 
det är bara så


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
 






 



 

  

 






Inga kommentarer: