tisdag 13 januari 2015

Telefonen

Jag  pratade med Datacenter  här i Naiyang,
om han kunde låsa upp min Iphone, som är låst till Europa, 
vilket jag fick reda på, då vi var här vintern 2013-14

den gången skulle det kosta nästan lika mycket som en ny telefon,
så jag inhandlade en  Samsung Galaxy kopia i stället

nu var det plötsligt annorlunda, jag betalar 800 Bath ( C:a 160  kronor)
och får telefonen upplåst efter en timme

så här kan det gå undan minsann.


Vi provar restaurangen som ligger intill
de har endast Pizza, 

Nåja
det verkade iallafall som de innehöll mer än ost och tomatsås
och så kunde hon efer instruktioner tillaga en omelett till Inger

Pizzan såg bra ut, men helt smaklös

krydda på vårt sätt kan de inte, 
dessutom blir det för mycket bröd

Inger får sin omelett, eller snarare äggröra med hackad skinka och wokade grönsaker
så det blir att krydda själv, 
tur jag har lite salt och peppar i min väska

nåja vi är inte i Europa så vad kan man vänta sig


Dagen innan blev det fisk med rostad vitlök och peppar, 
gott, men för mycket mat 
dessutom bjöds vi på, nygjorda vårrullar som förrätt     

inte konstigt att man börjar återfå "före detta kroppen"
  
vill inte gärna lämna mat kvar på tallriken 
dessutom vill Inger ha hjälp att tömma sin 


Dricka rödvin ur mjuka plastmuggar är något man skall akta sig för 
i allafall om man har vit skjorta på sig.

så vi får passa på att besöka marknaden i dag igen

ny skjorta kostar 300 Bath (C:a 60 kronor) 
jag tittar på försäljaren hon ger mig miniräknaren (lägg ett bud)

nej  jag har råd med summan, 
hon behöver pengarna





 

Inga kommentarer: