tisdag 4 januari 2011

tillbaka igen

Så har det gått en hel månad sedan förra inlägget,
vi ligger kvar på Campen,
vi har haft några kalla nätter annars är här helt ok

min dator gav plötsligt upp,
jag fick den kollad av en datakille några mil härifrån,
moderkortet kass!

det var bara beställa en ny från Sverige (med Svenkt tangentbord, vi använder ju å,ä,ö)
jo då!
jag fick den levererad till Campen så småningom

"Pyret" slutade äta blev slö och hängig, så det fick bli att besöka vetrinär
en härlig kille att ställa upp, förklara, prata med.

det blev röntgen, blodprov, medicin

hon hade ätit ben, ( benbitar ligger lite överallt på Campen) så det blev stopp i tarmen,
du kan tro hon mådde illa.

men efter ett akut återbesök, repade hon sig, det blev som en ny hund

nu är hon en pigg,självsäker orädd liten vovve, det är skönt.

nåja!
nu är våren på väg här,
det planteras blommor städas, målas om.

temperaturen stiger lite för var dag, träden börjar blomma, det är härligt

Själv har jag lite problem att ta mig fram, just nu, inflammation i mina knän,
men, Inger drog iväg på cykel till apoteket för att inhandla lite medel mot värk samt en krycka, så nu går det ett tag till.

nåja!

i skrivande stund har jag det mycket bättre, värken har lanat av, jag kan gå utan krycka
så det är nog bättre om några dagar.

jag hoppas komma igång med skrivandet igen nu då jag fått min nya dator,

och installerat alla dessa program man tror behövs.

Inga kommentarer: