lördag 29 januari 2011

Vårkänslor

i dag märkte man faktiskt att soljuset fått en annan ton, det blir mera vårlikt, jag kan inte förklara det men det känns lite i kroppen

efter en natt med lite sömn , beroende på detta jäkla hundfoder, skall förklara.

det foder vi inhandlade som hunden tillverkade "giftiga" gaser av avlägsnades från gömslet under vår bädd, men det spilldes några bitar jag inte kom åt

sicken natt!

det stank!

jag trodde jag skulle behöva byta bädd, inte blev det mycket sömn,

den efterlängtade morgonen kom , det blev att öppna förlåten, försöka sanera för att få bort denna fruktansvarda doft,

vi ställde ner ett glas fyllt av klorin, hoppas det hjälper

jag förstår inte att hundar kan äta något som doftar så eländigt, men det är säkert analyserat ock smaksatt efter hund tycke, kan jag tro.

i dag bar det av till Puerto de Mazarron igen ,
vädret är ju inte så bra, halvmulet, inte så mycket att ta sig för, vår bil är ju inte så stor, endast 5,5 meter, så det är ju enkelt att röra sig, vi skulle bara kolla några saker,

resa med ett fordon som kräver 3 meter fri höjd samt närmare 3 meter i bredd,
känns ju lite som att segla ett slagskepp i en trång kanal,

visst är det spännande, det blir mycket backande från för trånga gränder, men vi hittar plötsligt en restaurang, som har buffet libre (smörgårdsbord på Svenska)

vi kliver in, där finns endast två gäster, Spanjorer.

jäklar sicken service vi fick,

maten!

den var bättre och sämre, detta är ju väldigt individuellt
kan tänka mig att återkomma någon gång.

så var det bara återvända till Bolnuevo, ställa bilen så vinden inte kommer åt vår "innegård"

gå över till Janne ta en liten whiskey, lite snack sedan gå till "vinterhemmet" för rekreation, se TV lyssna på radio, se lite av det torftiga utbud SVT World har att erbjuda

jo du!
Kommer vi att fortsätta campa så här blir det att skaffa större parabolantenn.

Inga kommentarer: