torsdag 24 mars 2011

24:e mars

Så efter några regniga dagar har vi packat ihop vårt bohag för den fortsatta resan norrut
Jag kunde med viss hjälp, även packa in tältet vi använt som förtält,
 jo det är klart så enkelt är det inte,
 jag hade ju berättat hur tältet bara ”hoppade” ur väskan och ställde upp sig självt, snacka om anden ur flaskan

så fotograferad blev man ju under akten, kommentarer uteblev inte heller kan du förstå
men fanskapet kom i sin säck till slut ändå
(jag hade kopplat upp mig på ”nätet” där fanns en film att se)
Så nästa gång skall jag imponera genom att bara ”slänga” ut tältet och sedan spika fast hörnen i marken, så är det klart.

Skall sanningen fram, har det i allmänhet regnat under natten, klart det behövs, torrt är det annars,

Men visst är det skönt!
fortfarande strumpfritt, som gäller
annars är det inte så mycket som hänt,

här finns så klart rutiner, som att titta på havet,
gångavstånd till havet och en mysig bar där man tar en pilsner om kvällen småpratar lite och återvänder till Campen
så visst kan man njuta av livet
jag har ju svårt att gå (mina knän) så det blir att ta bilen om man skall längre bort, men jag försöker ändå ta cykeln

häromdagen cyklade jag till butiken, det fattades ju mjölk och bröd, så drog jag förbi slaktaren i byn samtidigt, det går duktigt uppför så det blev att jobba på,
med cykelväskorna fullpackade äntrar jag den 5-växlade damcykeln, drar iväg, nu behöver man ju inte trampa bara njuta av fartvinden och bromsa

då jag kommer fram till Campen för att stanna vid vår bil, funkar inte bromsarna vare sig fot eller handbroms, Thomas (vår granne) ser med förskräckelse på mig, akta elcentralen!
Det blev att som nyblivna cyklare gör.
sätta fötterna i  backen för att undvika katastrof.

Tänk om detta hänt i backen ner från byn med alla dessa rondeller och lämna företräden
Nu gick det ju bra
Annars har dagarna gått åt att laga mat, umgås med grannar, spela Boule, så snacka om ”drönarliv”

Nu längtar vi hem till lite mera ordnade former,
bekvämare boende, åtminstone efter alla reparationer som skall till,
Kanske kan vi vara i Dalarna mycket mer i sommar,
ja så är det,
nu kämpar vi på med transportsträckan
Vi reser mot Valencia, hade tänkt fylla på förrådet med ”kalles”kaviar, men vår GPS blev som tokig

Då vi närmade oss staden, efter ett antal rundor i dessa jäkla rondeller kommer vi ut  mot Barcelona, så det var bara resa vidare,
Plötsligt ser vi en vägskylt ”Peniscola” är det inte där de som är vana camping ligger tro?
Vi svänger in,

Tar en natt får vi se, det var ju överkomligt el, vatten, avlopp för 2 personer samt hund 10 Euro
Det är ju det inklusive dusch, och toa som man gärna vill ha tillgång till









Inga kommentarer: