söndag 13 mars 2011


Så har vi firat Thomas 60 årsdag, eller skall man kanske, ha en eftertanke

Tiden bara rinner iväg,
själv börjar man med stormsteg närma sig de 70

Nåja!

kul blev det i alla fall, som alltid, då man har ”nicke lilltroll” (Inger) med sig

Pyret är välkommen på campen här hon får gå fritt,
utan band, jo hon är ju inte svår att ha utan ”snöre”
här finns en helt annan typ av Europeer, inga ”besserwissers” som dirigerar
man kan umgås, många kan prata lite Engelska,
alla försöker finna något hos någon annan att tycka om, det blir väldigt familjärt så.
Inga fjantiga fester med uppklädda fisförnäma tanter i övre, ja du kan nog tänka dig resten

Här träffas man i de bekväma kläder man har med sig, det känns som man vill ha det
Innehållet accepteras, utseendet ,är ovidkommande
Själv blev jag inbjuden till en bole- omgång, eller vad man kallar det,
Slänga stålklot på grusplan,
Visst!
Spännande var det, och svårt, mitt bollsinne kunde va bättre,
lite av att som då man var riktigt ung och spelade kula,
men då var det grop eller pyramid som gällde
jag får nog träna, det var mest tur att jag kom i närheten av ”lillen” (kulan man skall träffa eller ligga närmast)
men fan så trevligt gäng det var, visst, lite svårt med språken men det ”fixar” sig oftast.

En underbar efterfest bjöds det i alla fall på.
Så nu sitter jag här njuter av Svensk radio, som spelar dansbandsmusik
Kunde jag bara skulle jag dra ut på gatan och dansa, men mina knän klarar ju inte det
Så det får bli att lyssna och längta,
Mina tankar kretsar just nu mest om min yngste son som råkat ut för en trafikolycka
I Thailand

Som tur är verkar han vara på bättringsvägen, jo jag vet av egen erfarenhet, att sjukvården där över är fantastisk, men som förälder, är man ju orolig,

Så visst vill jag hem för att se vad man kan göra.
Han har ju en bror som ställer upp till hundra procent, så det känns tryggt för mig
Vi påbörjar vår hemfärd nu,
från ett soligt och varmt
Spanien


Inga kommentarer: