fredag 18 mars 2016

Radio

Varför använder du inte bilradio i stugan?
säger grannen "Sune"
jag vet ju att det är dålig mottagning här men bilradion fungerar bra

har inte tänkt på det,
vanlig radio "bärbar" är jäkligt svår att ställa in.

Så det blir att plocka ur husbilens radio, ersätta den med en modernare variant, med fjärrkontroll, så man slipper böja sig ner om man skall byta kanal

men jag behöver väl en kontakt att sätta i gamla radion, säger jag

jo du!
det är smartare att köpa ytterligare en  bilradio med kabel, blir bilradiohandlarens svar

endast kabeln kostar 500

radion med kabel blir mycket billigare.

man kan verkligen fundera över konsumtionssamhällets för och  nackdelar.


Radion installerades, och fungerade med lite extra tips från Sune

så sitter man åter en fredagskväll, njuter av lokalradions lustifikationer,  och musikval.

Morgondagen "lördag"  bjuder ju alltid på melodikrysset, jag försökt lösa  så många år jag kan minnas, med resultat därefter,

så visst vandrar man runt i " ekorrhjulet
nåja!

längtar till den förhoppningsvis kommande sommarvärmen ,
med solsken, grönska, varma insjöars inbjudande vattenspegel i månskenet

i dag försökte jag ta lite bilder över sjön under kvällen, men mobilkameran är tyvärr för dålig  så
det får väl vänta.





















Inga kommentarer: