söndag 13 mars 2016

Telefonen ringer

ingen brådska,
säkert någon försäljare igen, det är nästan de enda som ringer numera.

bara öppna telefonen, för att mötas av "okänt nummer"
visas inte numret kan de vänta tills jag kollat, det är tydligen ändå ingen jag känner ( finns inte i min telefonbok)

Jo då!
efter koll av numret, som vanligt ett telecom-bolag, vilket säkert försöker kränga saker eller tjänster,
så det blir att blockera ytterligare nummer, kan dom aldrig ge sig, det är ju ingen ide att ringa mig , då jag aldrig svarar.

skall man kontakta mig, blir det med sms inget annat om personen inte finns i min adresslista
det är ju för jäkligt att man måste skydda sig från telefonsamtal

nåja!
det är väl priset man får betala

det skulle bli solsken i dalarna denna lördag, men solen lyckades inte värma bort  den tjocka molnfilten över bygden, så det blev någon  plusgrad, molnigt och "ruggigt"

så det får bli en tur till Sågen en liten by några mil söder om Vansbro där har de  Finnmarks-marknad denna dag







Länk till Sågens historia
för den intresserade



http://sagen-dalarna.se/station-sagen-info/sagens-historia/









Inga kommentarer: