tisdag 19 november 2013

Majestic hotel

Det blev buss till Surin

efter 7,5 timmar med ett mat-stopp på 20 min

kommer vi fram,

öm i baken ont i benen

vi checkar in på Majestic, vet att det är bra hotell ,inte det billigaste precis

vi kollade inte ens priset

vi besöker Oasis det är en Norrman som driver det, sedan några år

kan vara skönt att växla om till något Skandinaviskt till magen

IMG_0583     IMG_0585

Hotell Majestic Surin

hotellet är bra , ligger nästan på bussterminalen

IMG_0581

bara fixa bussbiljetter,

jäklar så skönt det är att inte hela tiden,behöva värja sig

för alla dessa Tuk-Tuk och Taxiförare, här räcker det att säga från en gång

Här är det svårt att bli förstådd, lite Engelska går bra, men då man kommer till

avgångstider,o.s.v blir det genast problem

nåja vi chansar på en buss, den går strax blir svaret, bara kliva ombord

visst drygt 1,5 timmar senare avgår bussen

vi skulle ju kunna ta taxi den korta sträckan c:a 2,5 mil, inte alltid det stämmer heller.

men det är intressantare med buss

Väl framme i Prasat känner vi att magen behöver något.

IMG_0589

jag har smakat på mycket, men detta klarar jag bara inte “än”

kanske om jag får lite tid på mig, troligen smakar de kyckling.

 

råttorna är visserligen urtagna och flådda, men ändå!

Insekter, stora spindlar, t.o m hund har jag smakat på

det får bli grillat kycklinglår, och en kall pilsner

 

Hotellet vi vill till ligger ungefär 1 km från marknadsplatsen

vi vill inte bära vårt  bagage mitt på dagen  i solen,

att få någon Taxi eller liknande att köra oss

gick inte,

ingen visste var det var, trots visitkort och vägbeskrivning

detta är Asien

nåja det var för kort sträcka, för liten förtjänst

det är nog bättre sitta och snacka med gänget

 

så det var att dra på sig ryggsäcken och ta apostlahästarna till hotellet

det är ju gångavstånd, men då nästan ingen skugga är att finna, är det jobbigt

 

IMG_0590

nu sitter vi i alla fall i vår Bungalow

vi kommer nog att stanna här en vecka,

inget är som vanligt bestämt

i morgon hyr vi motorcykel, så vi kan röra oss lite mera fritt

vänstertrafiken brukar inte vara några stora problem, man vänjer sig fort

men får så klart vara försiktig.

Inga kommentarer: