lördag 9 november 2013

Trappan

Vi tar trappan från hotellet, ner mot foajén,
IMG_0539
den är inte att leka med
annan steghöjd än vi är vana vid, dessutom brant,
men det är bra, då måste jag böja knäna ytterligare
det tänjer ut mina muskler efter knäoperationen
nu skall vi ta en sista runda innan det blir dags att knoppa in, för kvällen
IMG_0540
gatubelysningen är i stort sett obefintlig, många fordon använder helljus för att se
så man får va på sin vakt,
vi går ner till restaurangen, där vi såg den lille mannen titta på TV i går
och vem sitter där, vinkande på oss , om inte han
slå er ner vid mig , säger han med sitt tydliga kroppsspråk, vi gestikulerar tillbaka
visst är det lätt att föra ett enkelt samtal med kroppen, utan fonetik.

då reser sig några västerlänningar och erbjuder oss sitt bord de tänker lämna
jag avböjer, pekar att vi sätter oss här.

omgivningen ser förundrat på oss
deras bord är för lågt, har för låga pallar, jag har svårt att sätta mig, visar mina ärr efter knäoperationen
och visar hur mycket jag kan böja benen, då förstår, de( ingenting)
finns väl ingen här som fått nya knäleder
så vi antar inbjudan av den lille mannen, som storsint beställer in en skål mat,
som alltid otroligt gott,
vi kan ju inte fortsätta äta så här,
vi får gå till vägvågen när vi kommer hem då vi skall väga oss.

även denna kväll, blir mycket trevlig, med många som vill ta i hand och bjuda på allt möjligt
bland annat grillade vaktelägg
IMG_0542
kvällen avrundas runt 21.30
på gatan i närheten av hotellet
med ett glas pressat sockerrör med lime, samt mixad avokado/lime
inte i samma glas förståss,gott men mäktigt.

nu återstår kvällsduschen och sedan krypa ner i sidenpåsarna (som vi har med oss från Vietnam)
lakanen här håller bara någon natt sedan finns endast strimlor kvar
rummet håller fin temperatur nu + 28 grader så nu kan man vila under den svalkande takfläkten

Inga kommentarer: