måndag 3 november 2008

Jo du!
så sitter jag på ett litet hotell i Phuket (Thailand)
http://picasaweb.google.se/Conny.Bjork/Phuket2008?authkey=ZpmTowkLQyo#
efter en resa med först buss från hemorten Karlstad till Göteborg, ja det blev 4 dryga timmar, men visst det går bra!
sedan vänta 5 timmar på att flygplanet skall lyfta!
och då en flygtid på 10 timmar, ja visst är jag van numera, kul att träffa nya människor är det ju alltid!
tyvärr fick vi ett par överförfriskade ungtuppar alldeles bakom våra stolar, dessutom troligen "vana" charterresenärer, som verkligen tog för sig av utrymmet i cabinen,stolar som fälldes bakåt då man försökte inmundiga denna förhatliga flygmåltid medelst armar onaturligt vínklade miot kabintaket,
ja det är tur att man inte har bråttom!
vi kan äta i morgon!
men det är ju ändå ett sätt att fördriva lite tid med!
nåja måltiden tog ju så klart slut, och det var dags för någonslags vinterdvala för de framförvarande grisslybjörnarna, så fötterna på väggen, bh- eller någon annan bindel för ögonen, öronproppar i huvudets sidohåligheter, sedan var det att tävla i att såga ved! fan vad det snarkades!
ja vi reste ju billigt, och visst var det intressant, trångt som satan, skrikiga ungar, toarännande kärringar, skränande ungtuppar, dessutom jäkligt dyra tillbehör, en enkel flaska vatten kostade 20 kronor, grissleybjörnarna framför oss handlade sprit för 2000 kronor/man, ja jag vet inte vad jag skall säga men klokt tycker jag det inte vara i alla fall, de kunde ju köpa för en 4:e del på land!
ja vi kom ju i alla fall fram till Phuket, hede ju egentligen varit bättre att komma till Bangkok men kul att se Phuket igen, få köpa lite kläder så man slipper gå näck!
så i morron blir det att hyra motorcykel, dra iväg efter dessa stränder för att se om något förrändrats,
sedan blir det något färdsätt till Bangkok, kanske vi kan söka visum där, och förnya min körkortslicens, och därefter till Prasat! för att bygga!
bäst jag slutar här annars kan det bli mycket !
titta på bilderna som jag länkat hit!

1 kommentar:

Frost sa...

Jaha, du har kommit iväg, tänk inte på oss här hemma i gråvädret, vi ska nog klara oss.
Hoppas vistelsen blir bra.
//Frost