onsdag 26 november 2008

Strax är det december, här har det varit några kalla nätter nu runt 24 grader bara
Dagarna är dock varmare omkring 32 grader, det är skönt!
Vi brukar ta någon tur till marknaden för att bara strosa runt lite handla lite färsk frukt, ta en kaffe rohn, titta på folk, eller kanske man skall säga bli betittad.
Vi har även inhandlat en parabolanläggning för att kunna höra Svensk radio, ja du vet detta med ring så spelar vi och melodikrysset, det var ett överkomligt pris tyckte jag 1000 Skr inkl installation
Jo då jag har även tittat på motorcykel, en beg, Yamaha för 6000 Skr men då jag bestämt mig visade det sig att den redan sålts, så det blir nog en ny Honda Phantom i stället för 12000 Skr, en lite skönare hoj att åka långt på.
Kvällarna blir inte sena här kan du tro, sängen väntar redan runt kl 21.00
Det blir inte mörkt utan kolsvart redan kl 18.00
Häromdagen då det var dags att gå till sängs efter en skön dusch, bröts plötsligt det massiva mörkret av ett antal ljuskäglor, i den djungelliknande trädgården utanför huset.
Följt av ett herrans kacklande, det var Ben, som hämtade en höna i något av träden, där de sätter sig för att sova om natten.
Mat behöver man ju ha, och färskare kan det ju knappast bli
Annars steker man den småfisk som finns i dammarna och på risfälten, samt grodorna man skjuter med slangbella om natten så klart.
Så mat i någon form finns överallt.
För övrigt går köksjobbet framåt, men visst stöter man på problem, höjder stämmer inte, lutningen blir åt fel håll, dörrarna går inåt i stället för som önskat utåt, ja man vänjer sig, det blir nog bra ändå, det verkar hursomhelst bli ett intressant kök.
Med tanke på detta underliga folk tycker jag Inger kan berätta om då hon skulle inhandla frimärken på 7-eleven




Jo, så här var det: Frimärken skulle inhandlas till det brev jag skulle posta. Jag kliver alltså in i butiken under den stund som Conny tankade MC:n på macken. Jag bestämde mig för att fixa detta själv.
Vilket visade sig inte vara så enkelt. Fick ett kuvert med frimärken i min hand. Sa att jag ville ha 6 frimärken. Betalade för ett, fick tillbaka växelpengar. Sen visade det sig att jag inte fick köpa bara ett frimärke. Så jag fick betala för samtliga 10. Försökte då informera att jag redan betalat ett av frimärkena, men gav så småningom upp!
Detta är Thailand!
Men jag måste medge att det finns humor i det hela, i alla fall. Det är svårt att bli irriterad på dessa vänliga människor

Vi hörde kanonmuller idag, från Kambodja, som inte alls ligger långt härifrån, ca 2 – 3 mil. Känns lite olustigt! Det bråkas, som du kanske vet, om ett gammalt tempel.

Nu god natt från 3 Svenskar i Thailand



Lite bilder

http://picasaweb.google.se/Conny.Bjork/20081126?authkey=QfMvjzJjLWw#5272946844027764690

Inga kommentarer: