söndag 15 december 2013

Dröm

Här om natten hade jag en konstig dröm,

inte ofta man kommer ihåg dessa

men denna var något speciell

 

Vi hade rest med  Filipin Airlines, jag läste i dessa tidningar eller vad man skall kalla det

som ligger i ryggstödet framför

recept på en märklig glace till julskinka

detta måste jag bara prova säger jag

 

i drömmen kommer Inger fram med en utriven sida med just receptet

ser på mig,

sa kaptenen ville du skulle ha den!

 

jag fotograferade sidan då vi reste tillbaka till Bangkok

 

här är receptet  “förSvenskat”

Julskinka ( Filipin Airlines)

?? (kruka) hallon  ( kan vara en box)

1/2 kopp hackade valnötter

3 bitar kanel

1 flaska helmalt öl

2 tsk socker 

reducera till hälften 

förvärm under tiden ugnen till 180 grader

pensla skinkan runt om med glacen

griljera c:a 10 minuter

ta ut och låt vila

garnera med gröna- röda vindruvor

äpple Granny Smith, red deliscius och jordgubbar

 

jag skall i alla fall prova då vi kommer hem

Inga kommentarer: