söndag 8 december 2013

Lördag i Cebu

Vi kommer att checka ut under måndagen från hotellet

funderar på att ta oss vidare till Mactan island

 

under fredagens solstekta vandring till och från “Uptown”

måste vi bara in i skuggan,

Puben något kvarter från hotellet, hade både fläktar och AC

 

Där träffar vi samma tjej som förra gången vi besökte stället, för att äta

Inger frågar på ett intelligent  sätt om hennes ålder,

19 år jag heter Dianne,  (Princess Dianne Abangan), bor här i Cebu City

vill börja på universitetet, men måste tjäna pengar till det

hon vill utbilda sig till sjuksköterska,

det blir ett långt och underhållande samtal

Underbar tjej!

då vi skulle gå, ville hon bjuda på mat, vi avböjde, hade ju redan ätit

IMG_0675IMG_0682

får jag kalla er mamma och pappa??

visst om det underlättar,

vi får varsin jättekram,

 

jag vill att ni kommer på vår Julfest den 21 december,

jag vill visa upp er för mina vänner

 

tyvärr måste vi nog tacka nej till invitationen,

vår returbiljett till Bangkok är ställd på 20 dec

kanske vi kan köpa nya biljetter, vi bestämmer senare

IMG_0681

Även snabbmatställena är gallerförsedda,

man sticker ut maten genom gallren

nästan som ett fängelse

men här behövs tydligen ingen beväpnad vakt i alla fall

Inga kommentarer: